Jak sprawdzić szybkość łącza

Aktualnie dostawcy internetu próbują coraz bardziej sprostać oczekiwaniom klientów i zapewniają szybki i stabilny internet, który jest coraz bardziej odporny na sytuację związaną np z pogodą. Niemniej jednak nadal może się zdarzać, szczególnie w sytuacji internetu WiFi, że nie będzie on działał tak, jak byśmy chcieli. Jeżeli już występuje jakiś problem z internetem, warto stworzyć speed test.

Ten test umożliwi nam sprawdzić, czy prędkość internetu jest zgodna z deklaracjami dostawcy. Zwykle na umowach są informacje dotyczące minimalnej gwarantowanej prędkości internetu. My możemy sprawdzić, czy ta prędkość pokrywa się z rzeczywistą notowaną na naszych urządzeniach i do tego właśnie należy wykorzystać speed test. Jeżeli już prędkość internetu jest na prawdę dużo niższa, znaczy to, że dostawca nie wywiązuje się ze swoich deklaracji lub zdarzyła się jakaś awaria, przez którą zwyczajnie nie można poprawnie dostarczać internetu. Jeśli istnieje jakiś problem z wydajnością łącza lub urządzeniami, to najlepiej w tej samej chwili skontaktować się z dostawcą internetu, by rozwiązał tę sytuację. Wystarczy, że dostawca internetu sprawdzi, czy jakiś czas temu nie wystąpiły jakieś usterki na nadajniku. Zdarza się, że problem może być jedynie przejściowy i wystarczy, aby router zewnętrzny lub wewnętrzny zostały zresetowane i przywrócone do ustawień fabrycznych. W sytuacji zespolonych urządzeń router zewnętrzny analogicznie, jak wewnętrzny resetuje się poprzez naciśnięcie dobrego przycisku znajdującego się na routerze wewnętrznym.
Więcej informacji na stronie: speed test.